DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Arbete, och Sånt.

Kategori:

JAG har fått order om att inge blogga eller bilddagboka 23e dec till 26e dec.


ja vi får väl se hur det går med den saken, Lassi.
Har jag internet, har jag också behov.
Bloggbehov.
Jag glömmer så snabbt, så det är bra att kunna skriva ner viktiga saker.
Jag tycker sakerna som händer är viktiga. Om det så bara är att kisse och bebis sitter hos mig när jag utför mina primitiva behov.


haha...

Uhm.

Läst igenom allas bloggar som jag har länkar till, och endast en pers har skrivit.

Folk har la julledigt, redan.
Haha.. eller tvärtom, de jobbar. De få som faktiskt har jobb.
De som har jobb lyser med sin frånvaro på nätet, faktiskt.
Jag vill ha ett Linda Skugge-jobb: skriva krönikor hemifrån, blogga varje dag, och bara casha in.
Ge mig.

Ska kanske testa det som dendär killen gjorde, på minafrågor, ett program om hushållsekonomi, med sverker olofsson och en tjej till.
Han hade iaf skrivit en stor jävla skylt där det stod: Jag är så jävla trött på att vara arbetslös. Ge mig ett jobb!

Han hade efetr en timme fått flera hundra sms, och flera hundra samtal, och ett riktigt jobb som inredare på ett fint hotell i Malmö.

Inte så illa pinkat, om man väl vågar sticka ut så där.
Lilla fega jag vågar ju inte direkt göra det...

Men den stora frågan är varför Bolaget och Arbetsförmedlingen ligger i samma hus i Värnamo??
:s

Det hjälper inte direkt de som har problemos.

Out fo nauww.

DONKEN

Kommentarer

  • Daniel Hanemyr säger:

    hehe har inte läst något av linda skugge, men hon har en vän ifrån kalmar som också skriver krönikor och bloggar på aftonbladet, Malin Wollin heter hon. läser ibland, har bra åsikter osv. Är kanske värt att kolla upp! kram

    2009-12-21 | 21:34:13
  • emelie säger:

    Fiin bild på dig och mig :D



    Min skålgran står på bordet som prydnadsjulgrej. brevid en snögubbeporslins grej som jag fick av ida som heter mrsnow :P

    2009-12-21 | 23:55:30
    Bloggadress: http://busigaskuttan.bloggplatsen.se/
  • Johanna säger:

    Men nääää.... Du måste blogga...Annars tror ju jag att något allvarligt har hänt ju? Kan inte bara göra ett uppehåll sådär på en tre dagar, nä det går vi inte med på... Ja möjligtvis julafton, då kan jag också förstå att du har ganska många vettigare saker för dig än att blogga, vincents första jul osv... Men dom andra dagarna... NÄ NÄ NÄ, där säger vi stopp!

    2009-12-22 | 00:27:25
    Bloggadress: http://frokenklumpeduns.blogg.se/

Kommentera inlägget här: